شورای تخصصی آموزشی: الف: ترکیب شورای تخصصی آموزشی: 1. معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی (رئیس شورا ) 2. مدیر کل خدمات آموزشی دانشکده ( دبیر شورا) 3. مدیران آموزشی مراکز دانشکده 4. 2 تن از میان چهار تن اعضای هیأت علمی پیشنهادی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی با تأیید و حکم رئیس دانشکده
ب: وظایف و اختیارات شورای تخصصی آموزشی: 1.همکاری با معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده برای ایجاد زمینه اجرای مصوبات شورای دانشکده و تصمیمات هیأت رئیسه 1. تدوین و پیشنهاد برنامههای مختلف آموزشی و تحصیلات تکمیلی به شورای دانشکده از جمله: ـ برنامههای مختلف آموزشی در مقاطع کارشناسی وتحصیلات تکمیلی به صورت تفکیکی ـ تغییرات لازم در نحوه اجرای برنامههای درسی در چارچوب مصوبات ـ آییننامههای آموزشی و اظهارنظر درباره آنها ـ طرحهای مناسب آموزشی غیررسمی کوتاهمدت و میان مدت ـ برآورد ظرفیت پذیرش دانشجوی جدید در دورههای کارشناسی وتحصیلات تکمیلی 2. بررسی و اظهارنظر درباره مسائلی که شورای دانشکده یا معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده به شورا ارجاع میدهد 3. بررسی و اظهارنظر در خصوص کیفیت آموزشی دانشکده در مقاطع و دورههای کارشـناسی وتحصیلات تکمیلی و بررسی کیفیـت آموزش اعضای هیأت علمی جهت ارائه به شورای دانشکده 4. بررسی پیشنهاد تأسیس رشتهها و دورههای جدید دانشکده در مقاطع مختلف 5. بررسی متون جزوات و کتابهای ارائه شده از طرف اعضای هیأت علمی از لحاظ تطبیق با سرفصلهای مصوب و ارائه نتیجه به شورای دانشکده 6. بررسی دعوت از استادان خارجی در رشتههای مورد نیاز بنا به پیشنهاد گروههای آموزشی و تأیید دانشکده برای ارائه و کسب مجوز از معاون آموزشی و سایر مراجع قانونی 7. تدوین گزارشهای دورهای و تحلیلی از وضعیت رشتهها، مقاطع و برنامههای آموزشی در موضوعات مختلف و پیشنهاد راه کارهای عملی جهت بهبود وضعیت موجود و ارائه به شورای دانشکده 2ـ شورای تخصصی تحصیلات تکمیلی: الف:ترکیب شورای تخصصی تحصیلات تکمیلی: 1. معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده (رئیس شورا) 2 . معاون پژوهشی دانشکده 3. مدیر کل تحصیلات تکمیلی دانشکده 4 . مدیرکل خدمات آموزشی دانشکده 5. مدیران آموزشی و تحصیلات تکمیلی مراکز دانشکده 6. 2 تن از میان چهار تن اعضای هیأت علمی پیشنهادی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی با تأیید و حکم رئیس دانشکده ب: وظایف شورای تخصصی تحصیلات تکمیلی: 1.همکاری با معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده جهت ایجاد زمینههای اجرایی مصوبات شورای دانشکده، تصمیمات هیأت رئیسه و آئیننامهها و برنامههای مصوب 2.تدوین و پیشنهاد برنامههای مختلف آموزشی به شورای دانشکده از جمله: ـ برنامههای آموزشی دورههای کارشناسی ارشد و دکتری ـ پیشنهاد تغییرات لازم در نحوه، اجرای برنامههای درسی در چارچوب ضوابط مصوب ـ بررسی آییننامههای تحصیلات تکمیلی و اظهارنظر درباره آنها ـ پیشنهاد طرحهای مناسب آموزشی غیررسمی کوتاه مدت و میان مدت به شورای دانشکده ـ برآورد ظرفیت پذیرش دانشجوی جدید در دورههای تحصیلات تکمیلی و ارائه آن به شورای دانشکده 3.بررسی و اظهارنظر درباره مسائلی که توسط شورای دانشکده یا معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به شورا ارجاع میشود 4.بررسی کیفیت آموزشی دورههای تحصیلات تکمیلی در دانشکده و بررسی کیفیت آموزشی اعضای هیأت علمی فعال در این دورهها و ارائه گزارش آن به شورای دانشکده 5.بررسی پیشنهاد تأسیس رشتهها و دورههای تکمیلی جدید دانشکده 6.بررسی پیشنهادات ارائهشده از شورای آموزشی ـ پژوهشی مراکز درخصوص تعداد پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی جهت ارائه به شورای دانشکده. 7.تدوین گزارشهای دورهای و تحلیلی از وضعیت رشتهها، مقاطع و برنامههای آموزشی در موضوعات مختلف و پیشنهاد راه کارهای عملی جهت بهبود وضعیت موجود و ارائه به شورای دانشکده. تبصره:در صورت عدم تشکیل شورای تخصصی تحصیلات تکمیلی وظایف آن بعهده شورای آموزشی می باشد.
|