مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات جناب آقای .... معرفی و شرح وظایف مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات مطالعه و ارزیابی پیشرفت های حاصله در زمینه فناوری سخت افزاری و نرم افزاری به منظور ارتقاء سطح کارایی واحد • همکاری با گروه فنی و عمرانی دانشگاه در نظارت بر اجرای سیستم شبکه پروژه های عمرانی دانشگاه • طراحی و توسعه و مدیریت شبکه وایرلس در دانشکده ها و خوابگاههای دانشجویی • مدیریت مرکز ISP دانشگاه • ارائه اینترنت به کلیه اساتید، کارکنان و دانشجویان و پاسخگویی و رفع اشکالات کلیه کاربران اینترنتی • مدیریت پهنای باند اینترنتی دانشگاه و بهینه سازی مصرف اینترنت • طراحی و اجرای سیاست های امنیت اطلاعات و ارتباطات دانشگاه و گسترش امنيت فضاي توليد و تبادل اطلاعات. • نگهداری و نظارت بر اتاق سرور اصلی و اتاق سرورهای موجود در ساختgن ها و دانشکده ها • برگزاری جلسات شورای فناوری دانشگاه با حضور اعضاء و بررسی و تصویب تصمیم گیری کلی • مدیریت و پشتیبانی سیستم های نرم افزاری، اتوماسیون اداری،مالی، تغذیه، سیستم نماد، دانشجویی و بررسی قراردادهای نرم افزاری دانشگا ه. • بررسی و تایید تقاضاهای رسیده از نقطه نظر فنی و امکانات موجود برای ارائه خدمات مربوط • بکار گیری آخرین یافته های فناوری اطلاعات به منظور ارتقای توامندی واحد مربوطه و سایر واحدهای دانشگاه • تهیه آمار و اطلاعات درخواستی و ارائه گزارش به مقام مافوق • هفتگی و همکاری با شرکت پشتیبان سیستم آمو زشی و پژوهشی جهت رفع مشکلات احتمالی، اصلاح و بروز رسانی مستمر • ايجاد، گسترش و نظارت بر دولت الكترونيك و خدمات الكترونیکی و پشتيبانی از زير ساختهاي فناوري اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه • ارائه خدمات کارشناسی و مشاوره به دانشكده ها و سایر واحدهای دانشگاه در مورد خريد قطعات سخت افزاري و نرم افزاری و موارد مشابه. • انجام مکاتبات و پیگیری نامه های وارده و صادره و پاسخگویی به مراجعات حضوری و تلفنی • ایجاد، پایش و سفارش بانک های اطلاعاتی مورد نیاز دانشگاه و همکاری در امر غنی سازی و به روز آوری بانک های اطلاعاتی و بکاپ گیری از بانک های اطلاعاتی موجود در سرویس های نرم افزاری دانشگاه. • تعامل موثر با دانشگاهها و نهادهای علمی و پژوهشی کشور و ارتباط با دانشگاههای معتبر بین المللی و استفاده از تجارب آنه ا : ۱-۳-۲-۱ گروه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات • مطالعه و ارزیابی پیشرفت های حاصله در زمینه فناوری سخت افزاری و نرم افزاری به منظور ارتقاء سطح کارایی واحد • طراحی و توسعه و مدیریت شبکه داخلی دانشگاه • کابل کشی شبکه وکانال کشی و نصب فیزیکی تجهیزات شبکه. • همکاری با گروه فنی و عمرانی دانشگاه در نظارت بر اجرای سیستم شبکه پروژه های عمرانی دانشگاه • طراحی و توسعه و مدیریت شبکه وایرلس در دانشکده ها و خوابگاههای دانشجویی • مدیریت مرکز ISP دانشگاه • ارائه اینترنت به کلیه اساتید، کارکنان و دانشجویان و پاسخگویی و رفع اشکالات کلیه کاربران اینترنتی • مدیریت پهنای باند اینترنتی دانشگاه و بهینه سازی مصرف اینترنت • راه اندازی و نگهداری سرویس اینترانت ملی دانشگاه • برقراری دسترسی های لازم از داخل و خارج دانشگاه به سرویس های الکترونیکی دانشگاه (وب سایت، گلستان، تغذیه، ایمیل سرور، اتوماسیون و...) • مدیریت و نگهداری سرور دامنه اینترنتی دانشگاه • راه اندازی و نگهداری سرور DHCP دانشگاه و همچنین مدیریت آی پی های valid و invalid • طراحی و اجرای سیاست های امنیت اطلاعات و ارتباطات دانشگاه و گسترش امنيت فضاي توليد و تبادل اطلاعات . • مدیریت و نگهداری سیستم های UTM و فایروال دانشگاه • نگهداری و نظارت بر اتاق سرور اصلی و اتاق سرورهای موجود در ساختمان و دانشکده ها • نگهداری از سیستم یو پی اس مرکزی اتاق سرور اصلی دانشگاه • برگزاری جلسات شورای فناوری دانشگاه با حضور اعضاء و بررسی و تصویب تصمیم گیری کلی • مدیریت و پشتیبانی سیستم های نرم افزاری، اتوماسیون اداری،مالی، تغذیه، سیستم نماد، دانشجویی و بررسی قراردادهای نرم افزاری دانشگاه . • مدیریت و پشتیبانی سرویس پست الکترونیکی دانشگاه و پست الکترونیکی دانشجویان • راهنمایی مدیران زیر بخش های وب سایت دانشگاه • مدیریت و نصب و راه اندازی آنتی ویروس دانشگاه. • طراحی، پیاده سازی، نظارت، خرید و پشتیبانی سامانه های الکترونیکی در دانشگاه و مدیریت سامانه های الکترونیکی دانشگاه از جمله سامانه پرداخت الکترونیک، سامانه مدیریت فایل داخل دانشگاه و ... • به روز رسانی وب سایت دانشگاه و راهنgیی اعضای هیئت علمی در خصوص بروز رسانی پروفایل خود در وب سایت • بررسی و تایید تقاضاهای رسیده از نقطه نظر فنی و امکانات موجود برای ارائه خدمات مربوط • بکار گیری آخرین یافته های فناوری اطلاعات به منظور ارتقای توامندی واحد مربوطه و سایر واحدهای دانشگاه • تهیه آمار و اطلاعات درخواستی و ارائه گزارش به مقام مافوق • رفع مشکل نرم افزاری و سخت افزاری سیستم های کامپیوتری موجود و حفظ، نگهداری، پشتیبانی و عیب یابی سیستم های الکترونیکی دانشگاه • هماهنگی و همکاری با شرکت پشتیبان سیستم آموزشی و پژوهشی جهت رفع مشکلات احتgلی، اصلاح و بروز رسانی مستمر • ارائه خدمات کارشناسی و مشاوره به دانشكده ها و سایر واحدهای دانشگاه در مورد خريد قطعات سخت افزاري و نرم افزاری و موارد مشابه. • کمک به توسعه و گسترش آموزش های مجازی در دانشگاه • انجام مکاتبات و پیگیری نامه های وارده و صادره و پاسخگویی به مراجعات حضوری و تلفنی : ۱-۳-۲-۲ اداره خدمات رایانه ای • مطالعه و ارزیابی پیشرفت های حاصله در زمینه فناوری سخت افزاری و نرم افزاری به منظور ارتقاء سطح کارایی واحد • طراحی و اجرای سیاست های امنیت اطلاعات و ارتباطات دانشگاه و گسترش امنيت فضاي توليد و تبادل اطلاعات. • نگهداری و نظارت بر اتاق سرور اصلی و اتاق سرورهای موجود در ساختgن ها و دانشکده ها • نگهداری از سیستم یو پی اس مرکزی اتاق سرور اصلی دانشگاه • تهیه لیست خرید کامپیوتر، چاپگر، اسکنر، سرور و تجهیزات جانبی • بررسی و مطابقت خریدهای انجام شده و تایید فاکتورهای مربوطه • پشتیبانی از سختافزارهای موجود در دانشگاه و تعمیر و نگهداری تا حدامکان در داخل دانشگاه • نصب ویندوز و نرمافزارهای مورد نیاز واحدهای مختلف دانشگاه • نظارت بر اسقاط کامپیوتر و تجهیزات جانبی • ایجاد آرشیو سختافزار و تجهیز آن با استفاده از قطعات سا سیستمهای اسقاطی برای انجام تعمیرات و ارتقا سیستمهای مورد استفاد ه • مدیریت و پشتیبانی سیستم های نرم افزاری، اتوماسیون اداری،مالی، تغذیه، سیستم گلستان، دانشجویی و بررسی قراردادهای نرم افزاری دانشگاه • مدیریت و پشتیبانی سرویس پست الکترونیکی دانشگاه و پست الکترونیکی دانشجویان • راهنgیی مدیران زیر بخش های وب سایت دانشگاه • مدیریت و نصب و راه اندازی آنتی ویروس دانشگاه. • طراحی، پیاده سازی، نظارت، خرید و پشتیبانی سامانه های الکترونیکی در دانشگاه و مدیریت سامانه های الکترونیکی دانشگاه از جمله سامانه پرداخت الکترونیک، سامانه مدیریت فایل داخل دانشگاه و ... • به روز رسانی وب سایت دانشگاه و راهنماییی اعضای هیئت علمی در خصوص بروز رسانی پروفایل خود در وب سایت • بررسی و تایید تقاضاهای رسیده از نقطه نظر فنی و امکانات موجود برای ارائه خدمات مربوط • تهیه آمار و اطلاعات درخواستی و ارائه گزارش به مقام مافوق • رفع مشکل نرم افزاری و سخت افزاری سیستم های کامپیوتری موجود و حفظ، نگهداری، پشتیبانی و عیب یابی سیستم های الکترونیکی دانشگاه • ارائه خدمات کارشناسی و مشاوره به دانشكده ها و سایر واحدهای دانشگاه در مورد خريد قطعات سخت افزاري و نرم افزاری و موارد مشابه. • انجام مکاتبات و پیگیری نامه های وارده و صادره و پاسخگویی به مراجعات حضوری و تلفنی
|